До відділу розвитку підприємництва та з питань захисту прав споживачів неодноразово звертаються громадяни щодо придбання ними неякісного взуття.           Ситуація з неякісною продукцією та захистом прав споживачів в Україні залишається вкрай складною. Наприклад у країнах Євросоюзу діє директива про кінцеву відповідальність виробника. Незалежно від того, яким чином і на якій стадії ланцюжка товар завдав шкоди споживачеві, за цю шкоду несе відповідальність виробник. Тобто не споживач має бігати й шукати, хто відповість за заподіяну йому шкоду, а виробник уживає необхідних заходів аби його продукція правильно зберігалась, перевозилась та реалізовувалась і були покарані ті, хто винен у допущених порушеннях. У нашій країні такий закон не був ухвалений, тому це більш ускладнює ситуацію для українських споживачів. В нашій країні система захисту прав споживачів не така ефективна та більше захищає інтереси підприємців. Українці не завжди вірять у можливість захисту своїх споживацьких прав. До емоційних бар'єрів, що заважають нашим громадянам реалізовувати своє право на якісний вибір відносяться: небажання отримувати негативні емоції, що завжди пов'язані з процесом повернення неякісного товару, впевненість у тому, що продавці в будь-якому разі перешкоджатимуть поверненню грошей. 
  Щоб не потрапляти в історію з придбанням неякісного взуття необхідно знати свої споживацькі права та бути уважним. Передусім, підприємець має видати вам чек або інший розрахунковий документ, що підтверджує факт купівлі, гарантійний талон. В гарантійному талоні повинно зазначатися прізвище підприємця або найменування підприємства, де придбане взуття, найменування товару, номер моделі, ціна, дата продажу і підпис продавця. Чому це так важливо?  У статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа. 
  Щодо гарантії на взуття необхідно зазначити, взуття віднесено до переліку сезонних товарів, гарантійні терміни яких обчислюються з початку відповідного сезону (додаток 1 до постанови КМУ від 19.03.94р. № 172), а саме: 
- зимового асортименту - з 15 листопада по 15 березня; 
- весняно-осіннього асортименту - з 15 березня по 15 травня; 
- літнього асортименту - з 15 травня по 15 вересня. 
   Якщо протягом гарантійного терміну взуття вийшло з ладу, тобто проявився якийсь заводський дефект, покупець має право на безоплатний ремонт, а в разі виявлення істотних недоліків споживач має право за своїм вибором вимагати заміну взуття на таку модель або на аналогічну, з числа наявних у продавця або повернення сплаченої за товар грошової суми.
  Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. 
  Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі. При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. 
  Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.


Статтю підготував консультант Юридичної клініки Національного університету "Юридичної академії України імені Ярослава Мудрого" Артем Прихорчук



Автор консультації: Прихорчук Артем
Консультація актуальна на дату: 07.12.2012
Кількість переглядів: 1046
Адреса електоронної пошти не вказана


Оцінки консультації (2): 3.0
Залишити відгук у ГОСТЬОВІЙ КНИЗІ

Коментарів нема