Уявіть собі,що ви купили електротовар,який виявився неякісним. З дня покупки ви-споживач,а друга сторона – продавець (виробник). Як  захистити свої права?
  Якщо протягом встановленого гарантійного строку ви виявили недоліки,то ви маєте право вимагати:

  -пропорційного зменшення ціни
-безплатного усунення недоліків товару в розумний строк
-відшкодування витрат на усунення недоліків товару (ч.1 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Про факт придбання ,замовлення товарів, послуг у звичайний спосіб засобом доказування є розрахунковий документ,тому продавцю ви повинні пред’явити:
 -чек (розрахунковий документ)
 -гарантійний талон (технічний паспорт)
-іншого документ  з позначкою про дату продажу.

Вимоги можуть заявляти споживачі,які мають на товари   квитанцію,товарний чи касовий чек або інший письмовий документ.(п.9 постанови пленуму Верховного суду України від 12.04.1996р. №5 «Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про захист прав споживачів»)

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. (ч.9 ст.8 Закону України  «Про захист прав споживачів»)
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів,без урахування дня купівлі,а за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.(ч.6 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Якщо ціна на  товар,який ви хочете поміняти, змінилася, то перерахунок вартості не провадиться. Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.(ч.7 ст.8 Закону України  «Про захист прав споживачів»). 
Гроші, сплачені за товар, повертаються   у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
На  час  ремонту ви маєте право витребувати  аналогічний  товар  (але без урахування моделі).(п.10 постанови Пленуму Верховного суду України від 12.04.1996р. №5 «Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про захист прав споживачів»).Майте на увазі,що не всі товари підлягають обміну на період ремонту.
                                    ПЕРЕЛІК 
            товарів, з яких утворюється обмінний фонд 

     Телевізори                   Мікрохвильові печі
     Магнітоли                     Кухонні машини
     Магнітофони                 В'язальні машини
     Радіоприймачі               Пилососи
     Холодильники               Електропраски
     Морозильники               Електроміксери
     Пральні машини            Електросоковижималки 

     Апарати телефонні, у тому числі мобільного зв'язку
     Персональні комп'ютери та комплектуючі частини до них
     Апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку
     Електрочайники
     Електрофени
     Електрокавоварки 
Цей перелік ви можете знайти у Постанові Кабінету Міністрів  від 19 березня 1994 р. N172  «Про реалізацію окремих положень Закону України   "Про захист прав споживачів"»

Отже,знайте свої права і вдалих вам покупок!Продовження слідує…
        

 
 


Автор консультації: Марина Раулець
Консультація актуальна на дату: 14.02.2014
Кількість переглядів: 1162
Написати листа автору


Оцінки консультації (0): 0.0
Залишити відгук у ГОСТЬОВІЙ КНИЗІ
Посилання на схожі консультації:

Теги матеріалу: Ціна, товар неналежної якості, гарантійний талон, обмінний фонд, товар з недоліками, продавець, розрахунковий документ, споживач, виробник, касовий чек

Коментарів нема