Податкова пільга: звільнення від сплати податку на землю
Відповідно до статті 9 Податкового кодексу України одним із видів загальнодержавного податку є податок на землю (частина 1, пункт 10 вказаної статті). Дуже часто в умовах частого реформування податкового законодавства, аболіції старих норм та впровадження нових виникає досить проблематична ситуацій, коли громадянин не може чітко визначитись із правовим регулюванням цього чи іншого аспекту податкової сфери, який його цікавить. Окрім вказаної частої деформації та оновлення податкового законодавства важливою проблемою є його нагромадженність та фактична ієрархічність норм, що спричиняє значну або втрату часу при знаходженні та застосуванні відповідної норми, або частому колізійному стику тих чи інших норм.
Одним із важливих аспектів податкового законодавства на сьогоднішній час є питання звільнення від оподаткування того чи іншого об’єкта, в залежності від суб’єкта, що є його фактичним юридичним володільцем. Так, відповідно до статті 30 Податкового Кодексу України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених законодавством.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.
Платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії.
Платник податків вправі відмовитися від використання податкової пільги чи зупинити її використання на один або декілька податкових періодів, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету.
Податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно Податковим кодексом, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.
Суми податку та збору, не сплачені суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб'єктом - платником податків. Облік зазначених коштів ведеться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Контролюючі органи складають зведену інформацію про суми податкових пільг юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та визначають втрати доходів бюджету внаслідок надання податкових пільг.
Контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі. Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України.
Податкова пільга надається шляхом:
а) податкового вирахування (знижки), що зменшує базу оподаткування до нарахування податку та збору;
б) зменшення податкового зобов'язання після нарахування податку та збору;
в) встановлення зниженої ставки податку та збору;
г) звільнення від сплати податку та збору.
Відповідно до частини 5 ст. 287 Податкового Кодексу податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Відповідно ст. 281 від сплати земельного податку звільняються:
1. інваліди першої і другої групи;
2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
3. пенсіонери (за віком);
4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб цієї статті, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.
Окрім вказаних категорій від сплати земельного податку також звільняються юридичні та фізичні особи, що є платниками єдиного податку. Це передбачено нормою Податкового кодексу, зокрема статтею 297.
Автор консультації: Микола Пушинський
Дата надання консультації: 06.05.2014
Кількість переглядів: 5986
Написати листа автору
Соціальні мережі сторінка автора
Оцінки консультації (0): 0.0
Залишити відгук у ГОСТЬОВІЙ КНИЗІ
Посилання на схожі консультації:
Теги матеріалу:
Коментарів нема