По-п'яте, не викличе заперечень теза про те, що з проблемою реєстрації місця проживання тісно пов’язане питання обліку платників податку. Так, статтею 66.3 Податкового кодексу встановлено обов’язок у разі проведення державної реєстрації зміни… місця проживання платника податків (якщо змінилася адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

 

    Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

 

    У такому разі платник податків зобов'язаний подати контролюючому органу за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону. Більш детально про порядок ведення обліку платників податків можна дізнатися з Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011  №  1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів».  

 

    Говорячи про податкові правовідносини, цікаво згадати і випадки, пов’язані з податковими пільгами. Так Вищий адміністративний суд в своїй Постанові від 15.05.2013 у справі № 2а-1162/10/2770 зазначає, що у законодавстві немає підстав для висновку про залежність права платника на податковий кредит з реєстрацією місця проживання за адресою розташування житла, що придбається за рахунок кредитних коштів.

 

  По-шосте, за  зареєстрованим місцем проживання визначається і виборча адреса виборця відповідно до Закону України «Про Державний реєстр виборців» . Стаття 20 вказаного Закону встановлює, що у разі звернення щодо зміни виборчої адреси виборець подає органу ведення Реєстру за новою виборчою адресою  заяву,  до  якої додаються  документи  (копії  документів),  що підтверджують зміну виборчої адреси виборця.

 

    При цьому Вам як виборцю може бути й відмовлено у внесенні відповідних змін до Реєстру, якщо ваша заява буде визнана необґрунтованою.  Орган  ведення  Реєстру  може  провести  перевірку   зміни персональних даних виборця,  зазначених у заяві,  шляхом звернення до відповідних органів,  закладів, установ, які займаються реєстрацією місця проживання. Таким чином, від реєстрації місця проживання безпосередньо залежатиме реалізація Вами свого виборчого права.

 

     По-сьоме, перейдемо до проблем побутового характеру. Оплата житлово-комунальних послуг залежить від кількості людей, які мешкають у житлі. Наприклад, за газ, водопостачання та водовідведення сплачується за чисельністю осіб,  які проживають у квартирі, житловому приміщенні, у гуртожитку. Тож якщо чисельність мешканців-споживачів зменшилася, можна вимагати і відповідного зменшення розміру оплати послуг (якщо у вас не влаштовані лічильники). Аналогічно Ви маєте право на зменшення розміру  плати  за  послуги у  разі Вашої тимчасової відсутності, проте цей факт має бути підтверджений, наприклад, довідка (посвідка) з  місця  тимчасового  проживання,  роботи, лікування,  навчання,  проходження військової  служби,  відбування покарання (п. 29  Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення»)


    Тож яка буде відповідь на питання: «Чи варто реєструвати саме місце проживання або зміну місця проживання?». Неоднозначна. Головне – пам’ятати, що реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не може бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією та законами України. В яких випадках виконання обов’язку виправдане і зрозуміле? 1) коли ми виступаємо у судовому процесі; 2) коли ми сплачуємо за комунальні послуги 3) коли ми стаємо на облік у податкових органах (адже тут є вірогідність бути притягненим до фінансової відповідальності, що не бажано) 4) коли ми йдемо на вибори. В решті розглянутих нами випадках реєстрація місця проживання не є життєво необхідною, знайти захист у судовій системі вам вдасться, але доведеться мобілізувати усі сили, аби дійти до касаційної інстанції, де все ж пам’ятають про існування Конституції. Але питання не вичерпуються. І надалі шукатимемо відповідь на таке: чи настільки важка процедура реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання, щоб нехтувати нею?


Автор консультації: Долженко Катерина
Дата надання консультації: 13.09.2013
Кількість переглядів: 3578
Адреса електоронної пошти не вказана
Сайт, сторінка автора
Першоджерело, інші сайти перейти


Оцінки консультації (5): 4.6
Залишити відгук у ГОСТЬОВІЙ КНИЗІ
Посилання на схожі консультації:

Теги матеріалу: місце проживання, податок, облік, реєстр, комунальні послуги, реєстрація, виборча адреса, виборець

Коментарів нема