Перша допомога споживачу!
Як не бути обманутим або хто Ваш головний ворог:
перш за все, Ви як споживач маєте досить уважно ставитись до вибору продукту споживання. Особливо ретельно необхідно підписувати будь-які документи. Ви повинні розуміти, що різноманітні акції можуть бути не такими прозорими як це виглядає на перший погляд! Тому головний ворог – власна необачність.
Контроль за додержанням законодавства з питань прав споживачів здійснює «Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів.»
Основні права споживача зазначені в Законі України «Про захист прав споживачів».
Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Статтею 8 зазначеного Закону визначені права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) Пропорційного зменшення ціни;
2) Безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за свої вибором вимагати від продавця або виробника:
1) Розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) Вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;
3) дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність або відсутність у складі продуктів харчування генетично модифікованих компонентів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
7) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї до відповідності;
8) дату виготовлення;
9) відомості про умови зберігання;
10) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
11) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
12) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
13) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Інформація про послуги, пов'язані з концертною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, повинна містити дані про використання чи невикористання виконавцями музичних творів фонограм власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору з музичним супроводом або без нього чи фонограм музичного супроводу до власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору.
Стосовно продукції, яка підлягає обов'язковій сертифікації, споживачеві повинна надаватись інформація про її сертифікацію.
Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
Інформація доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.
Але виникають в житті ситуації, коли не зважаючи на всі застережні заходи, споживач потрапляє в оманливу ситуацію. Що в такому разі робити? До кого йти? І на що сподіватись?
Якщо вам не вдалось владнати ситуацію безпосередньо з надавачем послуг, що є досить розповсюдженим явищем, адже для серйозних кампаній це вигідніше, Ви можете звернутись до суду. І як показує судова практика, суди часто приймають рішення на користь споживача. Але не завжди це трапляється в судах першої інстанції, тому якщо Ви впевнені, що Ваші права порушено не варто коритись стереотипам і думати, що не вдасться отримати верх над крупною кампанією. Навіть якщо в суді першої інстанції Вам відмовили в задоволенні позову!
Автор консультації: Упатов Дмитро
Дата надання консультації: 27.01.2014
Кількість переглядів: 2241
Адреса електоронної пошти не вказана
Оцінки консультації (2): 5.0
Залишити відгук у ГОСТЬОВІЙ КНИЗІ
Посилання на схожі консультації:
Теги матеріалу:
1
перейти до публікації
Є харчовий продукт придбаий в супермаркеті. Виникла підозра в його якості. В результаті лабораторних випробувань було виявлено що він фальсифікований. Якім чином можна повернути кошти за лабораторні випробування цього продукту. Бажано з посиланням на статті, абзаци, пункти нормативно-правових актів, які допоможуть вирішити дане питання.
З повагою
Костяний Ярослав